Despre Caleidoscop din chipuri de măşti – The story so far

Atunci când citesc o carte sau văd un film care are o temă bună, dar nu mi se pare tratată cum trebuie de autor, respectiv scenarist, iau acea temă şi o scriu în maniera mea proprie. Asta s-a întâmplat cu una dintre cărţile lui Anny Cook, o carte despre un triunghi amoros plasat într-un anumit viitor, unde căsătoriile poligamice erau singurul tip de mariaj.
Practic, am preluat ideea de poliandrie şi am început să construiesc un plan în jurul ei. M-am apucat de scris la scurt timp după terminarea Din ştreang şi prima încercare părea să fie o povestire scurtă, intulalată ” Rămas-bun ” . Pe vremea aceea, ascultam non-stop melodia celor de la DJ Project cu Adela Popescu şi de aici mă şi inspirasem pentru titlu.

Bun-rămas – Adela Popescu Dj Project

Mi-am dat seama că e vorba de un proiect mai mare, poate o nuvelă şi am scris din ea prima parte pe care am trimis-o apoi unei reviste pentru foileton. Dar am fost respinsă. Am făcut modificări şi am încercat la altă revistă, dar şi acolo am fost respinsă. Mi s-a reproşat că acţiunea era prea lentă. Şi am renunţat pe moment. Acum, acea parte este capitolul 6 din carte.
Am scris un alt început al poveştii, din altă perspectivă, numită ” Caleidoscop ” şi, de atunci, am înţeles că sunt pe drumul cel bun. Primele două capitole mi-au fost publicate în Revista de suspans. Faptul că publicaţia a intrat pentru o perioadă în stand-by, m-a determinat să opresc din nou povestea.
Şi am început o alta, presupuneam iarăşi că e vorba de un foileton, dar îl gândisem deja pe un număr de opt părţi şi două planuri narative. Unul era cel Sajiei, iar cealalt, a lui Leonard.
Lucrarea se numea ” Chipurile măştilor ” şi primul fir epic se inspira dintr-o poveste bulgărească pe care am citit-o în copilărie. Povestea în versuri despre un lup, o scrofiţă şi un urs care decid să fie prieteni buni, dar, în final, ajung să se ucidă după cum le e obiceiul, m-a cam şocat pe vremea aceea. În lucrarea mea, lupul e Xerdan, scrofiţa este o vulpe, Sanja şi ursul, o leoaică, Shivana. Al doilea fir epic voia să păstreze atmosfera de final a fimului clasic ” You can’t take her with you ” , dar, între timp, povestea s-a conturat altfel.
Dar n-am scris decât un capitol fiindcă mi s-a făcut dor de ” Caleidoscop ” . M-am întors la el, dar inspiraţia nu venea, aşa că mi-a fugit gândul la cealaltă. Aşa mi-am dat seama că nu scriam la niciuna dintre ele. Şi, după un timp în care n-am mai scris deloc, m-am hotărât să le combin. Astfel, am ajuns la 5 fire epice.
Două fragmente din continuarea la ” Chipurile măştilor ” mi-au fost publicate în Gazeta Sf.
Şi uşor-uşor, s-au adunat 11 capitole şi abia acum, la 120 pagini am atins intriga romanului. Toate îmi plac, mai ales capitolul 5 şi 6. Personajul meu de suflet, până acum, este Leonard de Sauvage-Chavallier, dar sigur vom mai apare alte personaje şi poveşti din care să pot alege până la sfârşit.
Scriu într-un ritm greoi, este adevărat, dar sper să strâng până la finele anului încă 100 pagini şi, poate, jumătatea romanului.

De auroredenevers Publicat în DIVERSE

Lasă un răspuns

