Despre Din ştreang

Proiectul cărţii s-a născut în anul 1999. Îmi amintesc că am scris primele două capitole sub influenţa lecturiilor unor autori îndrăgiţi.
Pe vremea aceea nu ştiam de existenţa forumurilor literare, dar, dacă aş fi publicat pe unul, povestea s-ar fi încadrat în secţiunea ” yaoi „, fiindcă avea unele tente homoerotice, asemeni personajelor din cărţile Annei Rice. Eram citită doar de o fostă colegă de generală, care-mi mai era pe atunci ( credeam eu ) prietenă. Şi cum ea, spre deosebire de mine, avea viaţă socială, eram sigură că nu ne vom revedea curând, după ce i-aş fi împrumutat paginile, aşa că mi-am luat măsuri de precauţie şi am scris cu indigo. Bineînţeles că prietena a ratat întâlnirea şi eu, dezamăgită de ea şi de faptul că nu primisesem niciun feedback la noua mea ” operă „, n-am mai continuat lucrarea.
Am reluat-o după ceva timp, căci povestea killerului amnezic nu-mi dădea pace. Dar nu era ceea ce trebuia, simţeam asta. Personajele erau autohtone, din mica boierime şi nu ieşea nimic în evidenţă în afara prieteniei dintre victimă şi criminalul paraplegic. Aşa că am renunţat iarăşi.
În 2013, eram la vânătoare de idei pentru o povestire nouă. Şi atunci mi-am reamintit de ” Criminalul din ştreang ” , cum o intitulasem la început. Am căutat foile şi le-am găsit între paginile unui caiet vechi, cele scrise cu pixul, cât şi cele cu indigo.
Prietena le citise, între timp, dar nu voise să păstreze niciunul dintre exemplare deoarece n-o impresionaseră deloc. ” Ştiu două cărţi, ba chiar trei care au acest tip de început, cu accidente şi amnezici, aşa că nu aduce nimic nou. ” Şi, spre exemplificare, mi-a împrumutat ” Şălaşul răului ” . Normal că m-am oprit din scris pe atunci şi am devenit fană Koontz; cred că din acest motiv renunţasem prima dată, părea banală povestea.
Am recitit foile şi mi-am făcut un plan pentru viitoarea nuvelă. Titlul trebuia să fie unul care să atragă. Am văzut ” From Hell: Jack The Ripper ” – avea atâta rezonanţă. Aşa că am decis că se va numi simplu ” Din ştreang „. Cine urma să fie urcat acolo şi ce se va întâmpla în nuvelă, aveam să aflu mai târziu.
Capitolul care mi-a plăcut cel mai mult să-l scriu este cel în care Lucas citeşte scrisoare lui Rex Korda.
Personajul pe care l-am ucis cel mai uşor a fost Anneliesse Korda fiindcă îmi era antipatică, iar cel mai greu, Monique e Jollievielle. Moartea lui Monique şi a fratelui ei, Simon sunt inspirate din două poze, una din filmul ” The man in the iron mask ” din 1998, scena când Aramis îl înlocuieşte pe Filip cu o momâie de paie şi cealaltă, un desen de pe un site de artă pentru amatori.

mf

vampir

Numele comisarului Coriolan Stoianowics este inspirat din cel al unui indrăgit prezentator de radio din anii „90, Antena Bucureştiilor. Majoritatea ascultătoarelor îşi doreau o poză cu el.
Conceptul de poveste în poveste din istoriile lui Renato şi a Francescăi sunt împrumutate din stilul lui Frederic Soulie ” Memoriile diavolului ” . Scena morţii lui Lucas este inspirată din ” Regina Margot ” , faza unde Margot sărută buzele lui La Mole ce fusese decapitat.
Întâmplarea Silviei şi a lui Paolo este inspirată, din păcate, din fapte reale. Silvia a fost o mătuşă pe care n-am cunoscut-o şi a pierit în condiţii parţial similare.
Kongsvinger este un oraş norvegian, dar cel din cartea mea este o locaţie specială, ce păstrează doar numele şi limba acelei comune. De fapt, Turnul cu Ceas este cel din Sighişoara. Numele din trecut al lui Rex Korda, Anders von Stundetod este un joc de cuvinte, ” stunde ” = oră, timp şi ” tod ” – moarte.
Moto-urile capitolelor sunt versuri din cântece străine traduse şi adaptate, în special din repertoriul lui Tito and Tarantela sau Queen.

Lasă un răspuns

