Pasiuni 13

INCEPTION (2010) – 8.8. Patru Oscaruri. Deşi cam lung, filmul a fost genial. :X O reîntâlnire plăcută cu Leonardo DiCaprio (Dom Cobb), cu Ken Watanabe (Saito) şi cu Michael Caine (Miles). Pe Joseph Gordon-Levitt (Arthur) nu ştiam de unde să-l iau şi abia mai târziu mi-am dat seama că a jucat în 3RD ROCK FROM THE SUN, dar şi într-un episod din QUANTUM LEAP. Pe Ellen Paige (Ariadne)n-am mai văzut-o până acum, dar îmi place. 🙂

N-am văzut LA VIE EN ROSE cu Marion Cottilard, aşa că n-am recunoscut-o în acest film. Bună actriţă şi mi-a plăcut cuplul Dom-Mal, eu am văzut multă chimie acolo, iar scena când ea s-a aruncat de pe pervazul geamului a fost emoţionantă. De fapt, mi-au plăcut toate scenele lor împreună.

Încurcată povestea aceasta, cu vis în vis, te ţine cu sufletul la gură pe parcursul filmului. Dom e un profesionist, dar şi Ariadne se pricepe să creeze imagini, care pe mine m-au cam şocat (blocurile suprapuse).

Interesantă ideea că dacă mori în visul din vis rămâi pierdut în Limbo. Mi-a plăcut că Cobb s-a întors după Saito şi că, deşi l-a plătit pentru treaba asta, Saito nu s-a dat în lături să lucreze cu ei. Nu cred că a făcut-o doar ca să-şi protejeze investiţia, cum nici Cobb nu s-a venit după el doar ca să se poată întoarce la copiii lui.

Mi-a plăcut mult Cillin Murphy (Robert Fisher), nu-mi amintesc să-l mai fi văzut în alt film, dar aici a fost minunat. :X

Foarte tare scena cu pierderea gravitaţiei şi cum Arthur produce explozia din lift pentru a o regăsi şi a-şi trezi colegii. :X

Un film de care m-am îndrăgostit. 🙂

i1-bmp

i3-bmp

i2-bmp

i-bmp

i9-bmp

i8-bmp

look

i7-bmp

REQUIEM FOR A DREAM (2000) – 8,4. L-am vizionat mai demult, dar cum nu mi-a plăcut, nu l-am luat în seamă şi credeam că nu l-am văzut deloc.

N-aş spune că e un film senzaţional, dar e unic, într-un fel, prin forţa mesajului şi prin coloana sonoră. Cred că oricine poate ajunge în situaţia Sarei Goldfbard (Ellen Burstyn), să-ţi doreşti să redevii cum ai fost ca să fii sigur că n-o să te faci de ruşine. O înţeleg pe Sara, voia să slăbească ca să poată încăpea în rochia din tinereţe, perfectă pentru a fi purtată la show-ul tv preferat. Dacă îşi căuta o altă rochie aidoma celei vechi, dar pe talia de acum povestea nu mai avea sens? Nu, dar nu mai trecea prin toate prin câte a trecut.

Iar un cuplu frumos pe ecran, Harry (Jared Leto) şi Marion (Jeniffer Connelly). Păcat că s-a destrămat din cauza drogurilor. Şi păcat că, tot din cauza lor, Harry şi-a pierdut braţul. 😦 Dar fiecare greşeală se plăteşte.

rd3-bmp

rd1-bmp

rd2-bmp

THE GREAT DICTATOR (1940)- 8,5. N-a luat niciun Oscar, deşi merita. Filmele lui Chaplin au ceva magic, ceva care te prinde şi nu te mai lasă. Sunt geniale, sunt ca vinul – vechi, dar bune. Cred că am făcut o pasiune pentru el. 😡

Mi-a plăcut bărbierul evreu, la fel de mult ca Hynkel, dictatorul Tomaniei. Paulette Goddard (Hannah) a făcut un rol minunat.

Scene antologice, umor bine împletit cu dramă. Joaca cu globul pământesc-balon este una de neuitat, la fel şi cea a discursului din final. Dar mesajul filmului lui n-a ajuns unde trebuia la momentul potrivit şi asta deoarece filmul a fost interzis în unele ţări – în Germania a fost văzut după 1960, iar în Italia abia în 2002… Discursul lui Chaplin n-ar fi deschis inimile celor care urzeau planurile în cel de-al doilea război mondial, dar cred că poate avea oarece însemnătate pentru cine vrea să-l înţeleagă acum.

gd

gt-bmp

gt1-bmp

gt3-bmp

Lasă un răspuns

