Pasiuni 10

Nu ştiu dacă mai urmăreşte cineva aceste recenzii, dar eu continui să le scriu.

DOMNIŞOARA CHRISTINA (2013) – Am văzut varianta din 1992, dar, deşi are o distrbuţie de expceţie (Irina Petrescu, Adrian Pintea), nu mi-a plăcut. Noua ecranizare are decoruri, imagini şi costume demne de un film de Oscar. De altfel, costumele şi coloana sonoră, minunate cum sunt, au meritat din plin premiul Gopo.

Doamna Morgenstern ( doamna Moscu) e foarte frumoasă în această peliculă, mi-ar plăcea s-o mai văd în filme cu acţiunea în secolul trecut. Fiul dânsei, Tudor Istodor (Egor) mi-a plăcut mult, iubirea şi grija lui pentru Ioana Anastasia Anton (Sanda) şi, mai ales, gesturile lui din final, cel al incendierii conacului şi a uciderii spiritului malefic al Christinei, chiar dacă asta a dus şi la moartea celor trei rude ale ei.

Nu am citit cartea, dar am înţeles de la o prietenă că Simina (Ioana Sandu) e la fel de serioasă, de matură şi în opera lui Eliade. Actriţa e reuşit un rol minunat, mi-ar fi plăcut să fie şi ea nominalizată la Gopo.

Filmul, căruia i-as da nota 10, deşi văd că a primt doar 6.7, aminteşte de BRAM STOKER S DRACULA, dar nu aş putea spune că a copiat ceva din el, fiindcă evenimentele din el, chiar asemănătoare fac partea din lumea elidiană. Regizorul şi scenaristul Alexandru Maftei a adus pe ecran exact ce trebuia, o poveste minunată pe care sigur o voi revedea. 🙂

dc11-bmp

dc8-bmp

dc-bmp

dc1-bmp

dc2-bmp

dc3-bmp

dc4-bmp

dc5-bmp

dc6-bmp

dc7-bmp

Lasă un răspuns

